Lubuski Urząd Wojewódzki

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Wydarzenia

Wyniki kontroli lubuskich escape roomów (2019-01-08)

Wojewoda Lubuski Władysław Dajczak i Lubuski Komendant Wojewódzki PSP Patryk Maruszak podczas konferencji (powiększ zdjęcie)
 

Wojewoda Lubuski Władysław Dajczak wraz z  Lubuskim Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej brygadierem Patrykiem Maruszakiem przedstawili wyniki kontroli w escape roomach na terenie województwa. Kontrole są efektem wprowadzenia zarządzenia Ministra Joachima Brudzińskiego po tragedii, która wydarzyła się w Koszalinie. Mają one na celu sprawdzenie bezpieczeństwa pożarowego obiektów.

- Instytucjonalne państwo Polskie podejmuje działania, które mają na celu doprowadzenie do zmiany przepisów tak by jasno i przejrzyście określały zasady prowadzenia tego typu działalności. Ważne jest by mieć na względzie bezpieczeństwo osób biorących udział w zabawach. Do tej pory nie było centralnego rejestru działalności typu escape room i dlatego, zaraz po tragedii w Koszalinie, służby zaczęły je ustalać – mówił Wojewoda Lubuski Władysław Dajczak.  

Służby zidentyfikowały 5 działaności typu escape room. Łącznie skontrolowano 4 obiekty – 3 w Zielonej Górze i 1 w Gorzowie Wielkopolskim. W wyniku kontroli zamknięto jeden z siedmiu pokoi tematycznych w Gorzowie Wielkopolskim. W Zielonej Górze zamknięto jedną działalność, w której prowadzono 3 pokoje tematyczne. Oprócz tego wystawiono dwa mandaty karne na kwotę 500 zł każdy. 

– Piąty obiekt, który znajduje się w Zielonej Górze, pozostaje pod obserwacją. Może się okazać, że jest to np.: obiekt sezonowy, który właśnie nie jest użytkowany. Jeśli zostanie wykryta w nim jakakolwiek aktywność, to we współpracy z policją i nadzorem budowlanym będziemy mogli dokonać tam kontroli – wyjaśniał Komendant Wojewódzki PSP brygadier Patryk Maruszak.

Dodatkowo Wojewoda zapowiedział przeprowadzenie kontroli w innych miejscach uczęszczanych przez dzieci i młodzież  - Tragedia, która wydarzyła się w Koszalinie nakazuje mieć na uwadze miejsca rozrywki dla dzieci i młodzieży. Dla nas bezpieczeństwo jest priorytetem w każdym wymiarze dlatego postaramy się zwracać uwagę również na inne miejsca, np.: sale zabaw.

 

Najczęściej stwierdzane nieprawidłowości w obszarze warunków ewakuacji

- Składowanie materiałów palnych na drogach ewakuacyjnych.

- Zawężenia o ponad 1/3 szerokości użytkowej biegów i spoczników ewakuacyjnej klatki schodowej.

- Przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej długości dojścia ewakuacyjnego.

- Występowanie w pomieszczeniach palnych wykładzin na podłogach, ścianach i sufitach.

- Zamknięcie drzwi pomieszczeń w sposób uniemożliwiający ich natychmiastowe otwarcie w przypadku wystąpienia pożaru.

- Brak oznakowania dróg ewakuacyjnych.

- Brak zabezpieczenia przed zadymieniem dróg ewakuacyjnych tj. brak zamknięcia klatki schodowej drzwiami dymoszczelnymi oraz wyposażenia jej w urządzenia samoczynnie uruchamiane za pomocą systemu wykrywania dymu.

 

Najczęściej stwierdzane nieprawidłowości w obszarze wymagań ochrony przeciwpożarowej niedotyczących warunków ewakuacji

- Brak przedłożenia protokołów z badań stanu technicznej sprawności instalacji użytkowych,

- Brak przedłożenia dokumentacji potwierdzających posiadanie szkolenia z zakresu ochrony przeciwpożarowej.

- Składowanie materiałów palnych na nieużytkowym poddaszu i strychu.

- Niesprawne technicznie urządzenia przeciwpożarowe.

- Brak aktualizacji instrukcji bezpieczeństwa pożarowego.

 

 

kw,jk, PSP

 

 

Przeciwdziałamy wykluczeniu cyfrowemu. Materiał przygotowany zgodnie ze standardami WCAG 2.0.

wszystkie wydarzenia

przejdź do stopki treści

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl